איך לקדם את העסק עם בניית אפליקציות?

אפליקציה לא חייבת להניב הכנסות באופן ישיר, כדי שתהפוך להשקעה משתלמת. למרות שאפליקציות מוצלחות בתשלום זוכות לפרסום רב, רוב המפתחים לא בונים תוכנות לניידים כדי לייצר רווחים מההורדות שלהן. 

למעשה, רוב האפליקציות בחנויות של גוגל או אפל ניתנות להתקנה בחינם. חלקן אמנם מייצרות הכנסות באמצעות רכישות בתוך האפליקציה, אבל כמה מהאפליקציות המצליחות ביותר בעידן המובייל, הן כאלה שמעולם לא הרוויחו פרוטה.

אפליקציות לנייד לקידום עסקים

איך פנייה אל חברת בניית אפליקציות יכולה לשפר את חוויית הלקוח ולקדם את העסק שלכם?

אפליקציה עסקית לנייד, כמו כל אפליקציה אחרת, אמורה לספק ערך בשתי דרכים:

  • מבחינת הלקוחות, לתמרץ אותם להשתמש בה.
  • מבחינת העסק, להצדיק את עלות הבנייה והקידום.

קל היום לשכנע לקוחות להיכנס לאתר שלכם, אבל לא בטוח שהם ירצו להתקין את האפליקציה שלכם, גם לא בחינם. לכן, אם תצליחו לספק למשתמשים יותר מאשר כמה דקות של הסחת דעת, יתכן שהתמונה תהיה שונה.

אין בעיה שתתייחסו לאפליקציה שלכם כאל פרסומת לעסק, אבל אם אתם מבקשים ממשתמשים להוריד אותה, היא חייבת לחרוג ממה שמספקת הפרסומת המסורתית.

איך מתחילים? שאלות חשובות שצריך לשאול

המשימה הראשונה של העסק אינה פשוטה: להבין מי הלקוחות שלכם ומה הם רוצים למצוא באפליקציה. כיוון שלמשתמשים יש טווח קשב קצר ואפשרויות כמעט אינסופיות, חשוב לבנות אפליקציה עם התכונות והעיצוב המדויקים והנכונים לשוק שלכם. התחילו בשאלת מספר שאלות, כמו:

  • למה אתם בונים את האפליקציה? ברור שאתם רוצים לקדם את העסק אבל מה בדיוק אמורה האפליקציה לקדם? האם אתם רוצים ליצור נאמנות למותג של לקוחות קיימים או למשוך לקוחות חדשים? האם אתם מעוניינים לייצר תנועה רבה יותר לאתר שלכם, או להגביר את ההמרות?
  • האם יש לכם מוצרים חדשים שאתם עומדים לשווק או פלח שוק שבו אתם רוצים להתמקד? חשבו גם על הדאטה. היכולת לגרום ללקוחות להירשם או לשתף מידע, היא בעלת ערך לעסק. למי אתם מנסים לפנות? ׳ללקוחות׳, אינה תשובה מדויקת דיה. אתם צריכים לחשוב על הלקוחות המדויקים שאתם רוצים להשיג. ניתן להתחיל בפרופיל הלקוחות הקיים, אבל יתכן שלא תהיה זהות בין הלקוח הטיפוסי למשתמש הטיפוסי שלכם. חשבו על נתונים דמוגרפיים כמו: גיל, מגדר, רמת השכלה וגובה ההכנסה שלהם. רשמו תחביבים והעדפות של המשתמשים שלכם, במיוחד כשזה נוגע לטכנולוגיה.
  • גלו מה מציעות האפליקציות של המתחרים שלכם. אחר כך בדקו כיצד מתפקדות האפליקציות הללו? האם הן זוכות לסיקור תקשורתי או נהנים מהורדות רבות? אילו תכונות או מאפיינים עיצוביים הופכים את האפליקציות הללו למצליחות, או לא.
  • מהי זהות המותג שלכם? כדי להצליח אתם צריכים לחשוב על: ׳איך המשתמשים תופסים את המותג שלי ואיזו תדמית המותג מציג לציבור?׳ (למשל, מותג מסורתי, חדשני, שמרני, יוקרתי וכו׳). 

לבסוף, בניית אפליקציה באיכות מסחרית עולה כסף. לכן, המטרה שלכם היא להפריד את התכונות החשובות ביותר ללקוחות, מכול הרעשים האחרים שהאפליקציה לא באמת זקוקה להם. 

 

השאר תגובה





03-6443777